onsdag 9. januar 2013

Den første dagen! -Forklaringene

09.01.2013! 
220 år etter Jean-Pierre Blanchard er førstemann med luftballong over USA. 100 år etter den Amerikanske presidenten Richard Nixon ser dagens lys. 60 år etter vår Norske forfatter Hans Aanrud avgår med døden!
Her sitter jeg... -avhengig av kyndig hjelp for i det hele tatt å opprette min egen blogg og manøvrerer touchmetoden som en full mann manøvrerer limstripa på rizzlapapiret. 
Det har blitt inn med blogging! Alle blogger! Jeg vet ikke hvorfor, men det skal jeg finne ut! Jeg skal blogge fordi...Fordi noen sa at jeg burde gjøre det! Det er helt sant og kan samtidig redde meg ut av ubehageligheter dersom denne bloggekarrieren går åt skogen.
Disse bokstavene blir skrevet av den samme personen som for under 10 år siden var overbevist om at hun aaaaldri skulle eie en pc, og som for under 8 år siden var enda mer overbevist om at hun aldri skulle inn på den evige internetten. Det er mindre enn 3 år siden at jeg sluttet å betale regningene mine over skranke for 75 kr pr stk. Jeg stolte simpelthen ikke på at den store og farlige internetten ville komme til å gjøre jobben sin. Tok jeg feil? Kanskje, kanskje ikke. Det gjenstår å se!
Jeg fikk min første personsøker da jeg var 15 og min første mobil da jeg var 19. Du verden så stas! Nå har jeg havnet på et sted hvor jeg må stoppe på busslommer for å svare på Facebookchaten. De må ha svar! Forventes det svar? Ja, det gjør det! Det forventes nærmest umibbelbare svar. Men hvor kan jeg legge skylden her tro? Det er selvfølgelig mulig jeg må ta en titt i speielen, men jeg skyver det over på internettverden! Det er tryggest. Jeg har gjort meg selv tilgjengelig nesten 24 timer i døgnet. Jeg våkner opptil flere ganger hver natt og kaster meg over telefonen. Telefonen som ikke er en telefon. Telefonen som er en liten, flat, smart computer konstruert at et selvskap som har en frukt som logo. Er denne frukten et symbol på sunnhet eller har de rett og slett lest seg frem til edens hage i bibelen og funnet syndens logo? Jammen ikke godt å vite...
Spørsmålet er om jeg VIL ha det sånn. I en alder av 35 har det blitt viktig hva jeg VIL. Ikke hva andre mener at jeg bør ville. DEN tiden er forbi. Svaret er et rungende JA! Jeg liker det. Jeg liker følelsen av å ha mennesker jeg er avhengig av, er glad i og elsker rundt meg. Og jeg er bare et tastetrykk unna hver enkelt av dem. De ligger inne på den sunne syndens fruktboks. Der ligger de døgnet rundt med bilder og tanker og meninger og bare venter på å bli lukket opp.
Nå har jeg altså havnet her. I den store bloggeverden. Hvem i all verden skal lese dette? Hvem i all verden er interessert i mitt liv? Det skjønner jeg ikke, men det skal jeg også finne ut av. -Tror jeg! Hvis ikke den store internetten svikter da. Jeg har ingen forventninger. (Der kom bloggetidens første løgn også a gitt).
Oj, jeg må ikke glemme dette: Jeg har på en singlet fra Gina Tricot til 99 kroner og en strikkejakke fra samme butikk til kr 149. Buksa er fra Cubus... ballongbuksesak like billig som alt det andre. Tenk at jeg få kledd hele kroppen for under 400 kroner. Og jeg har stor kropp. Hvorfor jeg skriver dette? Har fått inntrykk av at det er lurt.

Og hva skriver jeg her i bånn? Takk, det var alt for i aften? Med vennlig hilsen? Takk for alt?

Nei, jeg drister meg til en sjalabais også skriver jeg mer senere idag :-)

-Anita-




7 kommentarer:

  1. Hmm,dette var litt av en start,dette er ikke noe problem for deg,Anita.!!Artig sak i denne forunderlige verden må så mye rart,så kan vi vanlige mennesker også være oss sjøl.!!! Stå på !!!!

    SvarSlett
  2. Dette ble veldig bra, Anita. <3

    SvarSlett
  3. hahaha fantastisk herlig Anita, dette gleder jeg meg til å følge!!!

    SvarSlett
  4. Hallo Anita vet vad en Iphone kallas när den går sönder...?????
    APPLEPAJ........

    SvarSlett
  5. Se her ja :) Kommentarer og gode greier :) Takk og takk <3

    SvarSlett
  6. Hehehe :) Kanskje blir et tema en dag, Ulf ;)

    SvarSlett
  7. Husk Cupcake oppskrifter, og masse bilder!!! Da har du en EKTE blogg!

    SvarSlett