tirsdag 2. april 2013

Påskemorgen....

Jeg må starte med å skrive at jeg lar meg faktisk provosere av mine fb venner om tydelig hater påsken. Kristen eller ikke, jeg har sett flere bilder med eller uten tekst der det blir gjort narr av grunnen til at vi feirer påske. Jeg tror nå hva jeg vil. Uansett om det hang en mann på et kors eller ikke så har vi nå denne kristne høytiden. Hvis man ikke tror på historien så drit nå i det. Hva er problemet? Enten jobber man og tjener 100 eller 133 % ekstra (kommer an på hvor kjipe sjefene er), eller så har man flere dager fri. Det er veldig ofte sol i påsken, mange har tradisjoner med god mat og hyggelige selskaper. Nyt det vel! I stedet for å sutre over masse penger eller mange fridager. 

Utover det så har min påske vært nesten perfekt. Nesten fordi jeg har savnet et par av mine aller nærmeste, men de har nå vært der, med baby eller jobb. 

Palmesøndagen skjønner jeg ikke noe av, så min påske starter skjærtorsdag og varer til andre påskedag. På sparket (som vanlig) fikk vi besøk av Andersen og frua på torsdag. Det ble selvfølgelig øl (for sånn har vi det med Andersen) og grillmat. Mye skravling og veldig mye latter. Jeg tror noen fikk litt mye innabords for plutselig fikk Andersendama og min eminente samboer den glitrende ideen om en tur på den lokale puben. Råde City by night skal ikke kjimses av. I tillegg til de tre representantene fra Skomakergata var det jammen ytterligere tre kunder på bula. Det betyr et dansegulv som skrek etter medlemmer, men det fikk vel nok ganske så fort. Jeg fikk se bilder dagen derpå. Egner seg ikke på trykk. INGEN AV DEM!

Fredag gikk ferden til Hemsedal. Jeg og Frøya var invitert til noen dager på fjellet. Historien herfra kommer i bilder.




Viktig å være ren når man skal på tur



Helt sirkus selvfølgelig. Frøya våknet da jeg stoppet bilen og skulle så klart være med inn. Jeg plasserte henne strategisk på en "barkrakk" mens jeg skulle handle. Barkrakken sto selvfølgelig ved et solbrillestativ og resultatet synes jo. Frøya prata med alle som var innom, uten unntak. Jeg ble så svett i pæra at jeg glemte å betale. Fikk en påminnelse da ;) Hele situasjonen genererte en god dose latter i butikken!




Det kan jo umulig gå smooth for seg når vi skal på tur. Når vi møtte Marit ved hytta møtte vi også rørleggeren som skulle fikse vann til oss. Vannet på hytta var frosset og vi hadde med en hel Smart Club pose med flasker med vann. De trengte vi ikke. Ligger vel i bilen enda... Mens Marit og rørleggeren sprang frem og tilbake ble jeg og Frøysen plassert i sofaen og tildelt kake. Marit var lei seg for at vi fikk en sånn velkomst, men jeg skjønte ikke problemet. Kake mens man ser på at andre jobber.... Uproblematisk :)




 Utsikten! Begge to! Taler vel for seg selv!




 Det var katter overalt. Her ligger lille Spragle og skuer utover sitt rike.



 Fantastisk deilig :) 





 Frøya og Spragle i dype samtaler om livet på fjellet!




Det nye brettet var også med.




 Marit sin gamle Mini og Frøya. Hadde vel litt av hvert å prate om de også.





 Alle som er så heldige a de får komme til Marits Lykkebo får utdelt slike kule tøfler. 
De finnes i alle størrelser :) 





"Kula" var også med på tur. Og går ikke av veien for å reise seg hvis det knitrer i papir av noe slag.





 En livsfarlig Schäferhund....





Det var dårlig med mat der oppe. Dette var alt som ble satt frem til tre personer. Til middag på fredag ble det bare elgstek med tilbehør, inkludert nydelig vin. Som nattmat på lørdagen fikk vi bare indrefilet. Jeg har blitt så tynn etter helga atte... ;)





Det skal sies at hytta var langt fra fri for hund og kattehår når vi kom. Men det var ryddig!!! Enter Nordtug 1 og 2 og vips så ble hele idyllen forvandlet til et slags kaos. Marit så ikke ut til å ense det en gang. Hun bare tråkket over og var like blid. Takk og lov!  



Her har vi da en mor som skal redde sitt barn som er i nød... Heldigvis tok hun med seg nettbrettet! Alltid beredt!




Frøya svimet av på sofaen og heldigvis hadde hun lille Brumle til å passe på.





Og når Brumle måtte ha seg en time out, steppet Ronja inn og overtok oppgaven.





Need I say more ;)





 Utslitt etter 2 dager i fjellheimen. Mye frisk luft og nok aketurer med masse latter.





Det tok litt ekstra lang tid hjem da jeg måtte stoppe to ganger og lufte beina. Store vinterstøvler er ikke laget for å kjøre bil med i flere timer. Eller så er akkurat disse litt for små.





 Påsken ble i år rundet av med flere hundre gram rå fisk. Dette er resultatet.


-Anita-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar