mandag 8. desember 2014

Dress! Av eller på? Ut eller inn?

Jeg er overrasket. Jeg var sikker på at det skulle være vanskeligere å få dratt på en mann en dress enn en kvinne en kjole. Men den gang ei. Det er julebordstider. Det er dresstider. For oss med en dressfetisj så er det to ting som går og gjelder. Begravelser og julebord. Sistnevnte er ikke nødvendigvis det mest hyggelige, men vi får nå late som.
Det startet her:



En dame valgte å kommentere dette:

En annen dame foreslo denne løsningen:

 


Det fortsatte her:




Dette har generert 66 kommentarer hittil. Og min eneste blodfan lot ikke dette gå ubemerket hen:




Og jeg tenker og tenker. Jeg kan koke det ned til at jeg tenker to ting.
1) Kvinner er ikke nødvendigvis mer opptatt av å pynte seg enn menn.
2) Har jeg tatt feil? Har jeg ikke en dressfetisj? Har jeg en ryggfetisj?













Mulig begge deler. La oss ta tak i det siste her. Det med rygg og mann. Jeg kunne skrevet menn, men det blir garantert feil. For en eller annen. En mannerygg blir alltid bredere og mer voldsom med en dressjakke.


Midt i skrivingen poppet det inn en kommentar: “Dress; menn og fyrstikker?”
Jeg spurte ikke mer. Stort sett så spør jeg men ikke om det er fare for at svaret ødelegger fantasien min. Den kommentaren kan bare henge der...


Egentlig så synes jeg alle menn er flotte i dress. Kjole og hvitt, smoking gir meg ikke den samme følelsen. Jeg tror jeg vet hvorfor. Det blir som å kjøre Volvo vs Porsche. Volvoen er ikke nødvendigvis dyrest men den er definitivt mest firkantet.

Og apropos Volvo. Å ta på dressjakke utenpå olabukse og sko med lisser blir som dette: 





Jeg har gjort litt research eller bedrevet litt forskning om du vil. Jeg kan jo faktisk dra fingrene nedover en dress uten at det er en mann inni og kjenne på "den" følelsen. Og jeg kan ta på en mann uten dress og kjenne nesten det samme.
Og hva med skjorta og slipset? Hva er det som faktisk gjør noe med meg?




Ny kommentar: “Lakksko! Må tenke mer nå. Lakksko er for meg like meningsløst som kjole og hvitt, men jeg er åpen for nye imputt. Alltid!

Olabukse, skjorte og slips er en nødløsning jeg kjenner jeg kan leve med, men skal jeg være helt ærlig så er olastoff et skikkelig minus i den sammenheng. Hva med bare slips og jakke?

Når jeg kom med forslag om bar overkropp og dressjakke fikk jeg svar og det lød som følger: “Pfufff!” Ikke det nei. Jeg fikk jobbe mer med den ideen da.

Frakk og halstørkle? Frakken må på og halstørkle må av. Det er vel ingen hemmelighet at jeg har en aldri så liten betatthet av vår alles mesterkokk Eyvind Hellstrøm. Han er genial i hodet og flott og se på, MEN halstøkle må av. Eller skjerf eller hva det er han har. Jeg prøver å fortrenge det.  Jeg har svært lite makt her i verden, men den lille jeg har prøver jeg å dra til det ytterste:





Nei fader.... Det går ikke an å spekulere på dette foran en pc. Jeg måtte ut i gatene og se. Og kjenne. And so we did! “Stallen” i Rakkestad holder i julebordstidene. Jeg spurte litt rundt. Hvorfor. “Hvorfor har du på deg det du har på deg?”
Og jeg fikk svar. På alt annet enn det jeg spurte om. Men såpass har jeg lært. Sånn er Rakstinger. “Hey schnuppa. Hvor er du fra a?” Som om det synes at jeg ikke er fra kremen. Synes det at jeg er fra en utenomjordisk plass kalt Fredrikstad. Har jeg DET utseendet?

Nuvel... Jeg tok bilder og stilte spørsmål. Konstruktive svar glitret med sitt fravær.

Vel hjemme igjen i sene timer prøvde jeg meg igjen. "Kan jeg ta det bilde nå?" "Jada, kom igjen!" Hmmm... Lærte jeg akkurat da at om jeg får et nei så er det bare å kjøre på med alkohol helt til jeg får et "ja"?  Kult. Litt dumt å skrive om det kanskje for da kan jeg vel ikke bruke det trikset en gang til...
Uansett så vant jeg denne gangen. Takk for det :)



Slipsnål? Ikke nødvendig, men veldig stilig.



Cognac og sigar til dress? Ja, alltid innafor.




Konklusjonen må bli at jeg blir fort bergtatt av menn med bred rygg som bærer dress. Og hvis du skal pynte deg så gjør det ordentlig eller la være. Om jeg er rar eller normal er ikke veldig viktig. Og for å svare på det jeg spurte om innledningsvis. Dressen skal på og gjerne forbli på også. Kan bli mye morro av det ;)   -Har jeg hørt!

Og sånn til info. Kvinnen som er så dømmende over her ser sånn ut på håret om morran. Det sier seg selv at når man er så naturlig ryddig så henger man med folk med dress og slips.



-Anita-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar