tirsdag 4. juni 2013

Gjesteblogg fra sirkusdirektøren personlig del II



Det er sikkert uetisk og u-mye å le av egen blogg, men nå sitter jeg i sofaen og skratter. Eller skrættær som vi sier. Pappa er en av de mest intelligente mennesker jeg kjenner! Han lærer seg det han vil! Det har han alltid gjort. Men hvis han ikke er interessert… -da er’e klin umulig! Han er over snittet interessert i meg og i Frøya og ALT vi driver med, MEN han nekter å lære seg enkelte ting. «Jeg skjønner ikke det facebookgreiene» Sier’n. TULL! Han er ikke interessert! Bilder, tagging, venner…. Nei, takke seg til å se folk i øya og se bilder på papir. Blogging… Han synes det er utrolig bra at jeg blogger, men han vil helst ha innleggene i papirformat! Ja, han er rett og slett FOR cellulose!!!
Pappa har så lenge jeg kan huske skrevet taler, sanger, prologer og han har skrevet bok. Eller flere kanskje. Det falt seg helt naturlig å spørre om han ville bidra med et gjesteinnlegg til bloggen min. Fordi jeg spurte så svarte han ja. Jeg tror jeg har til gode å få et nei.  «Hva skal jeg skrive om da?» Spurte han. «Tja, litt om deg og meg kanskje… kanskje en artig historie eller to… Eller hva du vil…» «OK!» Da jeg startet å lese føltes alt helt rett. Også var det bråstopp. Jaja, jeg la den ut men tenkte at det ble en rar avslutning. Allikevel med en høy underholdningsverdi og en helt spesiell verdi for meg. Jeg spurte om han skulle ha en avslutning og fikk det bekreftet. Lite skjønte jeg at han jo hadde sendt den til gjennomlesing, IKKE publisering. My mistake!

Plutselig fikk jeg denne sms’n: «Det ble 25 sider. Sender blogg nr. 2 om noen minutter eller nærmere en time. Nå har jeg altså skjønt hva blogg er og jeg synes det er såpass moro at det blir flere blogger etter hvert.»

Okay. Jeg var ikke overrasket, men lurte på hva jeg skulle gjøre… 25 sider er myyye. Hva i all verden hadde han skrevet om??? Jeg logget på mailen og fikk denne beskjeden: 




Sikkert riktig og jeg nøt 30,5 graders klemmen. Klemmen kom fra breddegrad: 34-53N, lengdegrad: 033-38E for dere som er interesserte. Ikke rart den var varm. Jeg åpnet dokumentet… -og ble litt paff… Ikke sånn at jeg satt med åpen munn og siklet, men han hadde jo bare fått med den ene siden… Siden jeg var midt i en pm seanse med hans kone sendte jeg like godt «takken» den veien. Og da ble det sånn:





Anyway… Her kommer andre og foreløpig siste del av Magnar sin jomfrutur i bloggeverden!

Full av arbeidsinnsats samlet ho sammen arbeidstilbudene og bokstavelig talt hoppet i det.
Jobbet samtidig i barnehage, kolonialbutikk, sykehus, drosje og asfalterende trafikknæring på èn gang. Hun rakk akkurat å avslutte 5 stk. fem-timers-økter innen 24 timer før det var på`n igjen!
Hun henholdsvis bisto barn, ekspederte, daterte, frakterte og dirigerte. Dermed var hun den aller beste tante, butikkens beste butikk-kasse-trykker, sykehusets mest aktive datasorterer, drosjenæringens raskeste akselleratør og E6`ens mest effektive trafikkdirigent.
Med innebygd latexpropell i rompa og spenst i blikket, var ho som en astronaut og se til der enhver og alle måtte vike for hennes utstrakte armer og blålys(t hode).
Er det virkelig mulig? Ja, Anita er selv sitt levende bevis. «Aller mer enn det varte», ringte pappa`n hennes til et telefonnummer. En ungdommelig kvinnestemme, klingende som en Adolf-kanon (montert i utkanten av Harstad sentrum) med innlagt vann og ADHD i toppetasjen, utbrøt telefonstemmen:
«Vent litt pappa! Fullt kaos her! Skal bare kaste av en sterkt beruset og klåfingret kunde fra drosja mi.» Telefonsambandet ble brutt midt i basketaket. «Jeg ringer deg opp igjen», nærmes skrek ho. Noen minutter senere, ringte telefonen: «Hei, det er Anita. Jeg er veldig opptatt noen minutter framover så jeg ringer tilbake så snart jeg har lagt kunden i bakken om noen få sekunder.»  Anita ringte plutselig tilbake: «Hei pappa – har ikke tid til å snakke akkurat nå. Jobber med trafikkdirigering inne Rygge. Det er blitt kveld så jeg ringer plutselig tilbake tidlig i natt.

Apropos føde! Da Anita skulle føde, var det samtidig en bitte liten snedi barnebaby laaaaangt der inne i henne som plutselig reagerte på et lite lysglimt. Aha – lysglimt i enden! Åpning i tunnelen! Dermed gikk baby`n i umiddelbar «take off»-modus. Readi for take-off – uten verken spennetak eller annen form for vertikalt eller diagonalt fraspark. Rett stilling til rett tid og ingen tid å miste i denne tid. Hvilken reaksjonstid!! Tøt dermed ploppende ut av underlivstriangelen. Føk gjennom atmosfæren som olja lyn – som om ho hadde mista bussen til by`n.  Som en luftig luftakrobat – datt do rett ned i utvidet spagat. Like luftig som plutselig, gikk hun inn for landing MIDT i jordmoras fang –like kort som ho var lang mens jordmora sang; «det var en gang…….» etter jordmora`s hylende skrik: Den satt!! MIDT i solar plexus!

The end!


<3 Beste pappan <3

 
Siden glasset mitt er halvfullt så tar jeg alt dette som komplimenter. Føding eller jobbing… Det går unna. Jeg har vel skrevet noe om mulig ADHD i en tidligere blogg. Jeg lider ikke av denne diagnosen, men til tider så stusser jeg selv. På aktivitetsnivået. Ikke noe å dvele ved, just do it. Det var forresten jeg som hjalp Nike med slagordet sitt. Det var der jeg tjente mine lass med penger. Tipper det er derfor kemneren er sånn i farta og «på».





DET var tøys. I motsetning til alt annet jeg skriver.

Jeg er spent på om det kommer flere «hotte» innlegg fra sjefen sjøl. Den som venter får se. I mellomtiden fortsetter jeg å spy ut tanker og følelser.

-Anita-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar