fredag 7. juni 2013

Hands on hands off



Jeg hadde en plan. Den var helt soleklar når jeg hadde den i hodet mitt. Så skjer det rare at andre ikke tenker nøyaktig det samme som meg. Pussig! Jeg hadde hele bloggen klar med bilder og alt.

Jeg hadde som jeg skrev over her en klar plan. I prosessen med å finne de bildene jeg ville bruke oppdaget jeg en hel del. Jeg har visst det fra før men aldri tenkt over det. Hva hender blir brukt til… Det er nesten alt! Jeg sier ikke at mennesker uten hender ikke får gjort noe, men hender betyr mye. Det er hender som slår og det er hender som kjærtegner. Prester og healere bruker hender som verktøy for å helbrede og hele. Det er hender som piller nese. Det er hender som retter på skjeve punger (Eller hva det er menn driver på med). Det er hender som holder våpen, det er hender som holder små barn og det er hender som biiper varene i kassa på Rimi. Jeg kan ikke ramse opp mer. Hender er et utrolig verktøy. Jeg har jo visst det og alle andre vet det, men jeg har liksom ikke tenkt ordentlig på det før nå. 

Da jeg startet med dette innlegget spurte jeg tre personer om bilder av hendene deres. To svarte ja, den siste mente at hender er private. Jeg spurte også en fjerde person, men de bildene hadde jeg fra før. Jeg spurte om å få bruke dem. Min tanke var å ha bildene fra nøyaktig samme vinkel. Men hvordan skal noen kunne greie å lese tankene mine. Jo, noen ganger tror jeg det og det er dritskummelt. Denne gangen ble det ikke sånn. Enda mer interessant ble det. Jaggu sa jeg små barn, små gleder. Er det mulig å lage så mye styr, få så mange tanker og skaffe seg så mange aha-opplevelser av et innlegg om hender? Ja, det virker sånn.

Denne bloggen har gitt meg utrolig mange fine opplevelser. Mange gode tilbakemeldinger om at jeg har skrevet det de selv har tenkt. Det har vært godt for meg også. Å skjønne at det ikke bare er jeg som er passe snålt skrudd sammen. Det jeg lurer på denne gangen er om flere kan se det jeg ser når jeg ser fine hender. Er dette egentlig flotte hender eller har jeg på øl-hånd-brillene tro. Ikke viktig, men interessant.



Dette er to hender som rydder. Den ene rydder i mennesker, den andre rydder i ting.   


 Dette bilde skulle jeg egentlig ta selv, men rakk ikke.




 Hvorfor den har blitt tatt på den måten aner ikke jeg. Mulig i full fart på jobb




Dette er min hånd. Det var egentlig denne vinkelen jeg ville at hendene skulle sees fra. Ingen pen hånd. Markert og stor. Men størrelsen er grei. Hadde vært pussig med bittesmå hender til denna kroppen. Jeg pynter med negler og ringer så går det så fint så. 






Hender som skåler.






Hender som er hjelpeløse.





Hender som holder.





Hånd som holder.





Hender som varmer.





Hånd som trygger.





Hender som lager mat.





Hender som forer.
 















Hender som bryter. 






Hånd som er noens hånd.





Og til slutt: hender som holder et hjerte. Hender som holder andres hjerter bør være som disse. Som ikke slipper. 




-Anita-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar