lørdag 18. mai 2013

17 mai âla Nordtug




Påtroppende mandag kl. 22.00,pip! Avtroppende fredag kl. 0900. Ja, jeg har selvfølgelig sovet innimellom men ikke nok. 83 timer på jobb på en uke! MInus noen små nattetimer! Og rett i tog! 

Dere vet hvordan det rasler i eggstokkene på enkelte kvinner når de ser babyer??? Det rasler i meg når jeg hører og ser korps. Jeg vet bare ikke i hvilke stokker. Bærebjelkene formodentlig! Det Norske flagg og korps og jeg marsjerer på stedet!
Jeg vet at fetisj er et noe negativt ladet ord, men det får så være. Jeg har b.la. en dress fetisj. Menn i svart dress med hvit skjorte og med slips. Men det må være en bred og pen slipsknute ellers faller alt sammen for meg. OG slipset må rekke ned til beltespennen som skal være nypusset. Ja, dette er meget mulig en vesentlig grunn til at jeg lever alene. Flott blir et svakt ord, men er dog passende. Alle andre ord jeg kommer på som kan beskrive følelsen egner seg ikke på trykk!




Jeg er tydeligvis ikke alene om denne følelsen. Jeg la ut denne statusoppdateringen. Ps. 10 av «likerne» er menn… ??? 






 



Dette var noe av det første jeg møtte denne dagen! Volvoen bråker visst...??? Så da kjører vi vel bare med øreklokker... Case closed ;)








Jeg er glad Linda bestemte deg for å bli med. Vi er en pussig familie, men det går jaggu bra allikevel. Jeg, Frøya, Kenneth, pappa og Linda. Vi hadde tre volvoer og en golf i gården. Det ble selvsagt volvo (selv om golfen absolutt gjør sin nytte til sin tid ;) ) Vi valgte den nyeste og reneste. Det ble selvsagt ikke min. Mennene foran og kvinner og barn bak som seg hør og bør. 5 sløyfer ble kjøpt i full fart på Esso… Bla, bla bla. Så kom toget! 



 



Ja, vi var et par en gang, men dette bildet sier mer en noe om hvorfor vi ikke er det lenger... Snørr og tårer og en som ser en annen vei...





 



 






 .....- Men vi er gode venner da. Så jeg prøver å rette opp forrige bilde med dette som er ren idyll. Jeg er ikke med på dette bildet! Mulig svaret ligger der...














 



Prøver meg igjen! Med søstertanten! For dere som ikke kjenner meg: Linda er en venninne som bor hos meg. Men vi er ikke et par. Hun ligger med kvinner. Jeg gjør ikke det. Vi er venner. Eller... Idag har jeg kjent på søsterfølelsen... Nuvel, skjønn det den som vil! 











 



Dere som ikke kjenner Kenneth vet ikke at han er gammel livvakt! For kjendiser! Usikker på hvem kjendisen er på dette bildet! Sikkert en av jentene som snur seg bort! Ingen tvil om hvem som er paparazzien!

 







Også traff jeg disse to. Glem at de er gamle! Tilfeldig! Jeg gikk rett og slett av skaftet på grunn av bandolær og emblem! Og den på skuldra a gitt. Spiller ingen rolle om det er stjerner, striper, vinkler eller rett og slett et heklet, hvitt broderi! Han med blåser'n skvatt litt da han fikk meg nesten hengende på skuldra!





 



Noen er ikke mer interessert i 17 mai enn grusen på bakken! Hver sin lyst!













Dette bildet stusser jeg på... Min egen far! Hobbyfotograf i 40 år! Han har blitt leid inn for å ta proff bilder i bryllup og konfirmasjoner, men gi han en Iphone så skjærer alt seg... Mulig han bare er under middels interessert i hoder... ??
















 


Glem Karoli og romfolket! Nordtuger med familie på tur! Slår vårs vel ned!








Her er'n jaggu igjen! Han med bandolær og stortromme! Bandolæret kom av! Ikke min skyld! Det enkle er ofte det beste! ...Uff, kanksje jeg ikke er helt bra... 






"På tide med tale fra ordfører'n!" Oj, han må vi ta bilde av! Jeg dro med Frøysen. Tenkte det var politisk korrekt. "Hæ???" Mulig jeg lo høyt. Det var jo han i XC90'n som henter og leverer unger i barnehagen til ungen min... Som alltid er ille blid. ORDFØRER???? Jeg må seriøst begynne å følge med! Ikke rart han er blid. Sanker sikkert stemmer. Jeg har alltid smilt tilbake fordi han kjører Volvo!







Ja, vi elsker, alle reiser seg og Nordtug står med henda på ryggen og gåsehud all over!

 





 




Vel hjemme! Jeg er klar over at det burde vært 17 mai servietter og blomster i samme farger. Her har vi dorull og en kastepinne til bikkjene på bordet. Folk kommer innom og blir allikevel.











 






Og desserten er handlet på Shell i all hast! Pizzaesken blir brukt som fat! Klassisk og stilfult!













 



Dette bildet er jo meningsløst for dere med dårlig syn men dette er bildet av Tarot! Eller "katten" som hun også heter. Jeg lagde en "pssssss" lyd som vanlig og opp stakk dette lille hodet! Hun ville også være med på kalas. Shot ville det annerledes. Og sånn ble det!Usikker på hvor hun er nå.












 


Shot er litt som Frøya! Driver med egne saker! Hvem er interessert i 17 mai og dresskledde menn og mat når det finnes en ball under grillen der et sted....??









 

Så ble dette bildet ble lagt ut! Tipper du følger med fra oven, Per! Sjekker om de følger takta! Har tenkt på deg idag og tent lys for deg nå her vi sitter ute i mørten  og varmen <3
 






Frøya har flagga ut! Klokken 20 presis så klart! Nå overlater vi natten og den videre feiringen til russen, vår fremtid! Drekk og spy men vær forsiktige der ute! Takk for en vakker dag, Frøya, Linda, Kenneth og pappa! Og Randi som kom på en nøye planlagt og presis servert middag avec. Og takk til Norgeshistorien som gjør slike dager mulige!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar